Vliv digitálních technologií na náš zrak

Vliv digitálních technologií na náš zrak

Mystele na svůj zrak

Žijeme ve světě digitálních technologií, které zásadním způsobem ovlivňují náš každodenní život. Bez počítače, tabletu nebo mobilního telefonu se nyní prakticky neobejdeme a důsledkem jsou jak změny našeho chování, tak změny v samotném držení těla. S tímto prudkým nárůstem používání technologií je také spojena únava očí. Poznali jste to pravděpodobně i vy sami, že po dni stráveném v kanceláři u počítače nebo po příliš dlouhém listování sociálními sítěmi na vašem chytrém telefonu či tabletu jsou vaše oči unavené a bolavé.

JAK DIGITÁLNÍ ZAŘÍZENÍ OVLIVŇUJÍ VÁŠ ZRAK?

Vlivem digitálních technologií na držení těla a behaviorálními trendy se zabývá mnoho studií. Závěry jsou vcelku jednoznačné. Při používání digitálních přístrojů je držení těla až nepřirozeně ztuhlé. Zařízení, jako smartphony, tablety nebo e-knihy vyžadují, aby se naše oči dívaly více dolů a pozorovací vzdálenost je blíže než u jiných tradičních médií, jako jsou například časopisy nebo knihy.

Naše oči musí intenzivněji zaostřovat na předměty, které se nacházejí pod jinými dříve až nepřirozenými úhly a vzdálenostmi. Pokud pracujete na počítači, tak se oči velmi často musí opakovaně přizpůsobovat pohledu na různé vzdálenosti - z obrazovky počítače na obrazovku mobilu či klávesnici nebo psaný text.

JAK SNÍŽIT NEBO ZABRÁNIT ÚNAVĚ OČÍ

Namáhání a únava očí je tak běžná, že jsme ji pravděpodobně zažili už všichni. K únavě očí dochází např. při dlouhodobém sledování fixovaného předmětu, třeba display vašeho mobilu. Co byste měli udělat, abyste snížili množství a intenzitu nepříjemných pocitů při namáhání očí?


  • DĚLAT PRAVIDELNÉ PŘESTÁVKY

Jednoduchý způsob, jak snížit únavu očí, je dělat si po celý den při práci na digitálních zařízeních pravidelné přestávky. Využijte osvědčené pravidlo 20-20-20. Každých 20 minut se po dobu minimálně 20 sekund dívejte na objekt vzdálený minimálně 20 stop (cca 6 metrů). Vyzkoušejte to, opravdu to funguje!

Pro někoho může být tedy dobrý nápad omezit používání digitální obrazovky večer před ulehnutím. Nebo modré světlo z obrazovky v době před usnutím filtrovat.


  • OČNÍ RELAXAČNÍ CVIČENÍ

Zkuste jednoduché oční cvičení, které můžete provádět kdekoliv a kdykoliv. Dívejte se doleva, držte pozici a následně opakujte pohled doprava. Podívejte se nahoru, držte pozici, pak opakujte pohled dolů. Zopakujte toto cvičení 4x, zavřete oči a mezi tím relaxujte.

A také nezapomínejte mrkat. Jedním z průvodních příznaků dlouhého sledování obrazovek digitálních zařízení je pocit suchého oka způsobený sníženou frekvencí mrkání.


  • POUŽÍVEJTE SPECIÁLNÍ BRÝLOVÉ ČOČKY

Pokud jsou vaše oči po použití počítače nebo smartphonu bolavé, suché nebo vás trápí svědění očí, bolest hlavy vyzkoušejte speciální brýlové čočky pro sledování obrazovek digitálních zařízení.

Použitím brýlí s těmito speciálními brýlovými čočkami, které jsou přesně přizpůsobeny vašim individuálním potřebám můžete velmi výrazně snížit vizuální únavu.

Je vám méně než 40? Řešením mohou být jednoohniskové brýlové čočky Eyezen

Tyto brýlové čočky nabízejí ostřejší vidění než běžné jednoohniskové brýlové čočky a pomáhají tak snižovat únavu očí. Brýlové čočky Eyezen jsou k dispozici pro každého. I když běžně brýle nenosíte, technologie Eyezen Focus vám pomůže po celý den uvolnit zrak. Uleví tak od namáhání očí a podpoří správné držení těla. Používání brýlových čoček Eyezen znamená také to, že téměř nebudete limitováni výběrem brýlových obrub a budete moci konečně nosit ty skvělé brýle, po kterých jste toužili.

Eyezen vám nabízí podporu vidění ve spodní části brýlové čočky, která zajišťuje, že předměty v této oblasti vidíte jasněji. Pokud se díváte přes spodní část brýlové čočky Eyezen, působí obrázky a texty výraznějším dojmem, a proto se budete při práci méně hrbit.

Je vám více než 40? Multifokální brýlové čočky Varilux Digitime je řešení pro vás!

Brýlové čočky Varilux Digitime jsou optimalizovány pro používání digitálních zařízení, včetně chytrých telefonů. Čtení malých znaků je snazší, a tím pomáhá zlepšovat držení těla.

Crizal Prevencia, povrchová úprava brýlových čoček

Před vlivy digitálního světa chrání také speciální povrchová úprava brýlových čoček Crizal Prevencia, která selektivně filtruje škodlivé modro-fialové světlo a poskytuje tak dlouhodobou ochranu pro zdraví vašich očí. Díky povrchové úpravě Crizal nabízejí brýlové čočky navíc účinnou ochranu před odlesky, škrábanci, prachem, otisky, kapkami vody a v neposlední řadě i ochranu před UV zářením. Tato vrstva navíc selektivně blokuje nejnebezpečnější část modro-fialového světla, ale modro-tyrkysové světlo, které je zdraví prospěšné, plně propouští.